در این بخش اکثرا مواردی مورد توجه قرار می گیرد که قابل رویت و قابل لمس کردن باشد و در واقع اموری که لذت بصری ایجاد می کند یا دیدن فضا و محیط زیبا باعث ایجاد نشاط می شود مورد توجه قرار می گیرد.

 

1- فضاسازی و زیباسازی حیاط مدارس، از جمله دیوارها، سطح زمین، کاشت درخت و گل و گیاه گذاشتن نیمکت های رنگی و زیبا در حیاط مدرسه، تابلوی زیبای سر در مدرسه، دیوارهای تمیز و زیبا و تزیین شده با نقاشی های زیبا، نماسازی های مختلف.

 

2- زیباسازی مناسب ساختمان مدارس از جمله هماهنگی کاشی و سرامیک و سنگ - رنگ آمیزی در و دیوارها، پرده های زیبا جهت کلا س ها، زیباسازی راهروهای کلا س ها، دفتر معلمان، اتاق مشاوره و.

 

3- زیباسازی و تمیز بودن نمازخانه استفاده از خوشبوکننده ها، استفاده از نوشته ها و خطاطی های زیبا و استفاده از گلدان های زیبا، استفاده از فرش های زیبا و هماهنگ با پرده ها تمیز بودن و زیباسازی دستشویی ها و وضوخانه (حتما فضای وضوخانه از کاشی و سرامیک زیبا و تمیز استفاده گردد) محل آبخوری ها سنگ شده باشد و در وضوخانه ها از لوله کشی آب گرم استفاده شده باشد.

 

4- زیباسازی راهروها و ورودی ها با استفاده از گلدان های گل طبیعی و مصنوعی.

 

5- زیباسازی کتابخانه ها استفاده از کمدهای یکرنگ و یک مدل جهت نگهداری کتاب ها (ترجیحا استفاده از کمدهای چوبی زیبا) استفاده از گلدان های طبیعی در فضای کتابخانه، میز و صندلی های یک رنگ و زیبا، قفسه های زیبا جهت در دسترس قرار دادن مجلا ت و رومه ها.

 

6- تشویق دانش آموزان جهت آوردن گل و گیاه طبیعی و استفاده از آن در محیط کلا س ها.

 

7- پوشش ظاهری دانش آموزان، استفاده از روپوش های خوش رنگ و شاد .

 

8- پوشش ظاهری معلمان، مدیر و معاونان که با رعایت تمامی موازین شرعی می توان از رنگ های شاد و رنگ های روشن استفاده کنند.

 

9- استفاده از قاریان با صوت و لحن زیبا در صبحگاه مدرسه (اگر به صورت زنده باشد بهتر است وگرنه از نوارهای مناسب می توان استفاده کرد.

 

10- ایجاد روابط انسانی مطلوب بین ارکان مدرسه

 

شرایط مطلوب کار موجب تقویت روحیه معلمان و افزایش میل و رغبت و علاقه آنان به کار و غرور و افتخارشان در مدرسه خواهد شد

 

11- استفاده از روش‌های فعال تدریس

 

معلمانی که از روش‌های فعال استفاده می‌کنند، کلاس‌های شادتری دارند. مشارکت دانش‌آموزان در کلاس و آموختن آنها را از کسالت و بی‌حالی رها ساخته، شادابی و نشاط را تقویت می‌کند.

 

12- ایجاد رابطه دوستانه با نوجوانان و کودکان

 

13- معرفی الگوهای مناسب

 

14- تشویق کردن و ارزش‌گذاری برای ایجاد حس عزت و اعتماد به نفس و در نتیجه احساس لذت و شادی از فعالیت

 

15- آموزش روابط اجتماعی مناسب به دانش‌آموزان

 

16- توجه به معیارها و ملاک‌ها و عوامل شادی‌آفرین در سنین مختلف

 

در دوران کودکی، برآورده شدن احتیاجات اساسی جسمی و روانی عامل وجد و سرور است.

 

در دوران نوجوانی پذیرش از طرف اعضای خانواده و گروه همسالان و نیز ابراز موفقیت در کارهای شخصی و امور تحصیلی شادی‌آفرین است.

 

در جوانی و بزرگسالی، کسب مهارت‌های لازم برای تصدی شغلی، پیشرفت در کار و تحصیل، موفقیت در کارهای هنری و ورزشی احساس وجد و مسرت را به‌وجود می‌آورد.

#شادی_هنرماست_میکوشیم_ان_رادرمدرسه_به_کارگیریم

http://a19ooruji.rozblog.com



برگرفته شده از muharram.blog.ir


زنگ شادی

فواید اردو در داشتن مدرسه و دانش اموزان پرنشاط

ظاهر مدرسه باید پرنشاط باشد

راهکارهای مدیریتی برای شاداب و دلپذیر شدن مدرسه

برنامه ریزی برای داشتن مدرسه شاداب همزمان با شروع مدارس باید در برنامه کاری مدرسه قرارگیرذ.

  ,استفاده ,های ,ها ,زیبا ,زیباسازی ,استفاده از ,زیبا و ,های زیبا ,  در ,کلا س

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تدرویه 16374376 آموزش خیاطی و طراحی لباس در تهران ایران فایل فرهنگستان دانلودها وبلاگ پایه ششم دبستان ادراک زیبایی / وبلاگ دوم / Deeper AI سوالات ضمن خدمت انتصاب مدیران مدارس